Галина Борисова
1. Абстракция - поне двама човека от едно общество са съгласни с неговото значение
2. Подходящ - колко прецизно и в каква пропорция на цялото е идеята и конструкцията на други инкорпорирани неща в продукта
3. Баланс - как качеството и другите важни съставни аспекти си партнират, отвътре и отвън на системата
4. Дишане - къде е редуването между напрежението и отпускането, вдишването и издишването
5. Център - в кои места, случки и идеи вниманието се връща към центъра
6. Съгласуване - как елементите въвличат основните физически и съзнателни връзки едни с други
7. Сътрудничество - ако има повече от един човек или елемент, как те си сътрудничат
8. Цвят - какви спектрални тонове основните комбинации създават, събуждат или провокират
9. Общество - каква част от хора са въвлечени и как разбират нещата
10. Контекст - какви са обстоятелствата около създаването и възприемането на работата
11. Контраст - колко различно е едно нещо от друго
12. Контрол - колко стегнато може един резултат да е предопределен
13. Продължителност- как това се придвижва от идея до друга идея, от едно място на друго, от началото до края
14. Определение - означаването, описването и интерпретирането на дадена идея, действие, постъпка
15. Осъждане
- до какво се отнасят отсъствията или съмненията на колебанието и
каква роля тази игра оказва на възможността за вдъхновение
16. Определение - как разграничаваме едно нещо от друго и ясно се изразяваме
17. Детайли - как изпъкват фини детайли и колко важни са за цялото
18. Гъстота,
плътност - как много елементи се представят едновременно или
приблизително близко в съответната област или в зададеното време
19. Развитие - какви промени във времето и пространството се появяват и как оказват ефект и се съгласуват
20. Разнообразие - каква степен на разнообразие се представя сред компонентите и какъв ефект това произвежда
21. Продължителност - как се съдържа времето от началото до края във всяка част и в цялото
22. Емоции - какви човешки чувства могат да се намерят у човека/продукта и как те се възприемат, колко важни са те за останалите съставни части
23. Наблягане - кои аспекти наблягат нашето внимание и как се постига това
24. Очаквания - дали основното положение се предсказва или влияе продължително на създателя или възприемателя
25. Фамилиарност - колко важно е да се въвлече или поддържа позната ситуация, идея, среда, или чувства
26. Функции - какви аргументи и стойност имат определени обекти, и каква роля всеки от компонентите играе за продукта или за цялото
27. Честота - колко бързо и колко често случката в материала се появява
28. Откровеност - нещо, което е дадено свободно
29. Жестове - как са организирани движенията в материала и каква форма или качество описват тези движения
30. Хумор - как фактори като усмихване, изненади, лекота , или наслада допринасят за работата
31. Имитация
- до каква степен вътрешните елементи искат да изложат подобност сред
самите тях, и до каква степен те излагат подобност сред външните модели
32. Хибридация - има ли някакво несъзнателно или съзнателно смесване на формите
33. Вдъхновение - как една работа създава мотивираща енергия
34. Намерение - какви желания или резултат мотивират решението, което определя натурата на процеса
35. Интуиция -
какъв процент на дадено нещо възниква спонтанно без логическо обяснение, и
как този компонент в композицията си взаимодейства с интелектуалните
компоненти
36. Интерпретация - как историята, личното мнение, емоциите, или уменията влияят на трансмисията, и се възприемат от оригиналното намерение или послание
37. Език
- какви конвенции, правила, методи на организацията, или език
разграничават тази комуникация от останалите, и кой разбира това
38. Ръководство - който прави решенията
39. Лимит - какви ограничения помагат за фокусиране на изразяването
40. Логика - какви интелектуални парадигми или концептуални карти определят основата на взимането на решения
41. Спомени
- каква е възможността за складиране и етикет, или изтриването на близко или
далечно минало и и как те влияят за възприемането на случките
42. Мистерия - до каква степен се отнася направеното към незнанието, колко съзнаването или не съзнаването на не познанието влияят на концепцията и изпълнението, и колко е необходимо познанието или не познаването за оценяването
43. Митология - каква роля играят архетиповете, фолклора, героизма, или словесната история
44. Организация - на каква база са подредени материалите, и какви ефекти имат спрямо начина на възприемане
45. Оригиналност - какъв процент от съдържанието е оригинален, и как това влияе на оценяването на цялото
46. Възприемане - как атрибутите и механизмите на човешкото чувство и разум оцветяват процеса
47. Перспектива
- от каква физическа или ментална позиция е създаден продукта, и кои са
най-ефектните точки за различните елементи и качества на възприемането
48. Планиране - каква роля оказват мисленето, организирането, и решенията
49. Точност
- кои идеи, жестове, или аспекти трябва да манифестират чрез точен начин, и
кои могат да бъдат повече откровени и приблизителни
50. Предпочитания - каква пропорция на качествата и избора е управляван или определян от личния афинитет или вкус
51. Процес - каква е последователността и природата на физическото или интелектуално случване, което определя резултата
52. Пропорция - какво е относителното качество, размер и важност на всеки аспект, с уважението към частите и цялото
53. Близост - какво влияние оказват другите близки елементи или участници, вътрешно с респект към получателя
54. Пулс
- колко организацията включва правилно създаване на време и
пространство, с постоянно влияние и пласиране на тежестта на събитията
55. Чистота - колко твърдения или привърженици към основния стил, идеи, традиции, методи са представени или необходими
56. Взаимовръзка/отношение - как материала или организаторите на материала и изследователите си влияят един на друг
57. Повторение - какво се случва отново и отново колко често и с какво внимание или резултат
58. Репродукция - до къде се простира и как прецизно материалът и характеристиките приличат да нещо от миналото
59. Резонанс - как ефектите на симпатичните вибрации играят роля за трансмисията от енергия и вдъхновение, вътрешно и със средата
60. Решение - как и кога балансът сам по себе си е достатъчен и може да започне отново нова страница
текстът в този блог е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд "Култура"
Няма коментари:
Публикуване на коментар