събота, 4 април 2020 г.

60 аспекти за композиране

Аспектите не са подредени по азбучен ред, нито по приоритет или необходимост. Аспектите ни помагат да придадем характерност и образ на нещата около нас или в нас. Опит да дефинираме самите думи по начин, който може да е приложим за повече от двама души или поне да ни е угоден на самите нас. Или просто опитайте и вие да си направите речник от думи! Приятно занимание!
Галина Борисова



1. Абстракция - поне двама човека от едно общество са съгласни с неговото значение

2. Подходящ - колко прецизно и в каква пропорция на цялото е идеята и конструкцията на други инкорпорирани неща в продукта 

3. Баланс - как качеството и другите важни съставни аспекти си партнират, отвътре и отвън на системата

4. Дишане - къде е редуването между напрежението и отпускането, вдишването и издишването

5. Център - в кои места, случки и идеи вниманието се връща към центъра

6. Съгласуване - как елементите въвличат основните физически и съзнателни връзки едни с други

7. Сътрудничество - ако има повече от един човек или елемент, как те си сътрудничат

8. Цвят - какви спектрални тонове основните комбинации създават, събуждат или провокират

9. Общество - каква част от хора са въвлечени и как разбират нещата

10. Контекст - какви са обстоятелствата около създаването и възприемането на работата

11. Контраст - колко различно е едно нещо от друго

12. Контрол - колко стегнато може един резултат да е предопределен

13. Продължителност- как това се придвижва от идея до друга идея, от едно място на друго, от началото до края 

14. Определение - означаването, описването и интерпретирането на дадена идея, действие, постъпка 

15. Осъждане - до какво се отнасят отсъствията или съмненията на колебанието и каква роля тази игра оказва на възможността за вдъхновение

16. Определение - как разграничаваме едно нещо от друго и ясно се изразяваме

17. Детайли - как изпъкват фини детайли и колко важни са за цялото 

18. Гъстота, плътност - как много елементи се представят едновременно или приблизително близко в съответната област или в зададеното време

19. Развитие - какви промени във времето и пространството се появяват и как оказват ефект и се съгласуват 

20. Разнообразие - каква степен на разнообразие се представя сред компонентите и какъв ефект това произвежда

21. Продължителност - как се съдържа времето от началото до края във всяка част и в цялото 

22. Емоции - какви човешки чувства могат да се намерят у човека/продукта и как те се възприемат, колко важни са те за останалите съставни части

23. Наблягане - кои аспекти наблягат нашето внимание и как се постига това 

24. Очаквания - дали основното положение се предсказва или влияе продължително на създателя или възприемателя 

25. Фамилиарност - колко важно е да се въвлече или поддържа позната ситуация, идея, среда, или чувства 

26. Функции - какви аргументи и стойност имат определени обекти, и каква роля всеки от компонентите играе за продукта или за цялото 

27. Честота - колко бързо и колко често случката в материала се появява

28. Откровеност - нещо, което е дадено свободно 

29. Жестове - как са организирани движенията в материала и каква форма или качество описват тези движения

30. Хумор - как фактори като усмихване, изненади, лекота , или наслада допринасят за работата

31. Имитация - до каква степен вътрешните елементи искат да изложат подобност сред самите тях, и до каква степен те излагат подобност сред външните модели 
 
32. Хибридация - има ли някакво несъзнателно или съзнателно смесване на формите 

33. Вдъхновение - как една работа създава мотивираща енергия 

34. Намерение - какви желания или резултат мотивират решението, което определя натурата на процеса

35. Интуиция - какъв процент на дадено нещо възниква спонтанно без логическо обяснение, и как този компонент в композицията си взаимодейства с интелектуалните компоненти

36. Интерпретация - как историята, личното мнение, емоциите, или уменията влияят на трансмисията, и се възприемат от оригиналното намерение или послание 

37. Език - какви конвенции, правила, методи на организацията, или език разграничават тази комуникация от останалите, и кой разбира това 

38. Ръководство - който прави решенията

39. Лимит - какви ограничения помагат за фокусиране на изразяването

40. Логика - какви интелектуални парадигми или концептуални карти определят основата на взимането на решения

41. Спомени - каква е възможността за складиране и етикет, или изтриването на близко или далечно минало и и как те влияят за възприемането на случките

42. Мистерия - до каква степен се отнася направеното към незнанието, колко съзнаването или не съзнаването на не познанието влияят на концепцията и изпълнението, и колко е необходимо познанието или не познаването за оценяването 

43. Митология - каква роля играят архетиповете, фолклора, героизма, или словесната история 

44. Организация - на каква база са подредени материалите, и какви ефекти имат спрямо начина на възприемане 

45. Оригиналност - какъв процент от съдържанието е оригинален, и как това влияе на оценяването на цялото 

46. Възприемане - как атрибутите и механизмите на човешкото чувство и разум оцветяват процеса

47. Перспектива - от каква физическа или ментална позиция е създаден продукта, и кои са най-ефектните точки за различните елементи и качества на възприемането

48. Планиране - каква роля оказват мисленето, организирането, и решенията 

49. Точност - кои идеи, жестове, или аспекти трябва да манифестират чрез точен начин, и кои могат да бъдат повече откровени и приблизителни 

50. Предпочитания - каква пропорция на качествата и избора е управляван или определян от личния афинитет или вкус 

51. Процес - каква е последователността и природата на физическото или интелектуално случване, което определя резултата 

52. Пропорция - какво е относителното качество, размер и важност на всеки аспект, с уважението към частите и цялото 

53. Близост - какво влияние оказват другите близки елементи или участници, вътрешно с респект към получателя 

54. Пулс - колко организацията включва правилно създаване на време и пространство, с постоянно влияние и пласиране на тежестта на събитията 

55. Чистота - колко твърдения или привърженици към основния стил, идеи, традиции, методи са представени или необходими

56. Взаимовръзка/отношение - как материала или организаторите на материала и изследователите си влияят един на друг 

57. Повторение - какво се случва отново и отново колко често и с какво внимание или резултат 

58. Репродукция - до къде се простира и как прецизно материалът и характеристиките приличат да нещо от миналото

59. Резонанс - как ефектите на симпатичните вибрации играят роля за трансмисията от енергия и вдъхновение, вътрешно и със средата 

60. Решение - как и кога балансът сам по себе си е достатъчен и може да започне отново нова страница

текстът в този блог е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд "Култура

                                                                                                                         

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ПРЕДПОЧИТАНИЯ ЗА ТАНЦ блог платформа с финансовата подкрепа на Национален Фонд "Култура"

    Автор Виолета Витанова Виолета Витанова е артист на свободна практика в областта на съвременния танц и пърформанс. Завършва магистра...